OM EY / Yoga mod stress

Yoga mod stress

Med yoga kan du forebygge og mindske stress. Det er der stort behov for i et samfund, hvor vi pga. internet og smartphones er tilgængelige døgnet rundt. Vi mærker i stigende grad et behov for en time out. For en aktivitet der lader os op og som træner vores nærvær. Og her kommer yoga og dens fokus på åndedrættet ind i billedet.

Åndedrættet gør dig rask
Åndedrættet spiller en stor rolle for vores sundhed. Et stabilt, roligt åndedræt gavner dig, både fysisk som psykisk. Hos Egelund Yoga laver vi alle øvelser med fokus på åndedrættet. Det beroliger nervesystemet.

Måske har du selv brugt udtrykket: "Tag lige en dyb indånding", hvis andre har været ophidsede. Åndedrættet er ganske enkelt vejen til mere ro, klarhed og kreativitet.

Vores mobiltelefoner behøver strøm for at kunne fungere. Vores biler behøver benzin, og vi behøver nogle dybe vejrtrækninger.  Men, når vi har for travlt halser åndedrættet efter os. Vi bliver stakåndede, irritable, syge, eller sover med et dårligt.

Når du bringer fokus på at trække vejret roligt, styrker det dit helbred. Og netop åndedrættets rytme bliver du mindet om hver gang du er til yoga. På denne måde bliver yoga din genvej til mere energi og mindre stress. Det er ikke raket-videnskab. Det er i grunden ganske enkelt.

Hjælp til stress-ramte
Åndedrættet er, populært sagt, vejen til et roligt sind. Derfor er yogaens åndedræts-træning en stor styrke for stress-ramte. Det samme er de fysiske øvelser, som styrker og smidiggør kroppen - især ved smerter i nakke, skuldre, ryg og lænd.

Er du stresset?
Du bør altid konsultere en læge, ved mistanke om stress og andre sygdomme. Prøv i mellemtiden evt. denne stress-test

 

 

Copyrigt © 2011 All Rights Reserved Egelund Yoga | CVR: 36 27 76 61 | Vidkærvej 18, Nørre Vissing, 8660 Skanderborg - Danmark | Tlf.: 27 59 66 53 | aia@egelundyoga.dk